vineri, 6 iunie 2008

Romani in Europa.


Din pacate aceasta este viziunea asupra Romaniei si a romanilor in Europa.
Poate candva, occidentul va face deosebirea dintre romani si tigani/rromi.
Am urmarit aproape toate stirile legate de festivalul "So keres". Ma intreb daca acest festival va schimba ceva. Pun pariu ca nu.
Pana atunci ramanem cu renumele pe care tiganii ni l-au facut in strainatate. Trebuie sa-i suportam si aici. Si bineinteles trebuie pana atunci sa "luptam" si sa tragem de ei pentru a-i putea integra. Lucru ce nu se va intampla niciodata.
Nu spun ca toti tiganii sunt rai. Sunt unii (pe care chiar ii cunosc) pe care te poti baza si care sunt de cuvant. Cred doar ca trebuie sa fie luate masuri radicale. Eu unul nu-i mai suport mult timp.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Eu am stat in Olanda aproape 6 luni, in 2005, ca studenta. Nu am simtit niciun resentiment nici din partea localnicilor si nici din partea colegilor mei care reprezentau vreo 20 de tari. Dimpotriva, un norvegian imi spunea ca nu a cunoscut decat 3 romani, iar daca ar fi sa isi faca o parere dupa ce a vazut la ei, atunci ar putea spune ca in Romania traiesc cei mai muncitori si mai destepti oameni :).
Nu mai putin insa, cand am fost in Spania, ca turist, in Madrid aveam o senzatie foarte aiurea pe strazi. Nu din cauza reactiei localnicilor, ci din cauza replicilor in romana pe care le auzeam...

Irmina Díaz-Frois Martín spunea...

Many kiss from Canaria Island,Irmina.
elzurrondelospostres